گروه آینا از تبریز نماینده ایران در فستیوال تئاتر تونس شد
گروه آینا از تبریز نماینده ایران در فستیوال تئاتر تونس شد

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا- «ترانه های تلخ تارا» به نویسندگی فریدون ولایی، توسط گروه آینا به کارگردانی علی فتوحی در فستیوال تئاتر تونس حضور می یابد.

علی فتوحی کارگردان نمایش «ترانه های تلخ تارا»، در نشست خبری این نمایش، با اشاره به اینکه این نمایش کمدی موزیکال ایرانی است، گفت: نمایش در ژانر کمدی ایرانی(مجلس زنانه) اجرا می شود که در آن  دو داستان سارا و تارا بصورت موازی پیش می رود.

وی افزود: علاوه بر ایران کشورهای سوریه، عراق، ایتالیا، فرانسه، سنگال، لیبی، مصر، فلسطین نیز در این جشنواره حضور خواهند داشت.

فتوحی بیان کرد: در صورت مهیا شدن شرایط مالی برای حضور در جشنواره بین المللی تئاتر تونس، ۲ فروردین باید از ایران خارج شویم، ۶ فروردین، نمایش به صحنه می رود و ۷ فروردین اختتامیه‌ جشنواره برگزار خواهد شد.

وی اظهار داشت: تاکنون فقط روح الله متفکر آزاد، نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، قول هایی داده اند اما هنوز نتیجه قطعی نگرفته ایم؛ با خانم غفوری، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تبریز هم صحبت هایی شده، اما فعلا نتیجه نداده است.

کارگردان نمایش «ترانه های تلخ تارا» یادآوری کرد: همچنین از شرکت های بخش خصوصی درخواست همیاری کرده ایم اما متاسفانه نتیجه مثبتی نداشته است؛ هرچند زمان کمی برای انجام کارهای اداری و حضور در جشنواره داریم اما همچنان به حمایت مردم و اهالی شهر و مسئولین امیدواریم.

وی افزود: با توجه به اینکه هیچ ارگانی تا به حال از نمایش حمایت نکرده، تصمیم گرفتیم با ایجاد امکان خرید بلیط حمایتی، از کمک ها و حمایت های علاقمندان تئاتر تبریز استفاده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه نمایش «ترانه های تلخ تارا»، برای اولین بار از آذربایجان در فستیوال قاره آفریقا شرکت خواهد کرد، گفت: این نمایش اولین بار در سال ۹۳  اجرا شده و بعنوان کار برگزیده استان انتخاب شده است؛ همچنین در جشنواره فجر کار برگزیده شد و خانم بیتا آزادی هم جایزه گرفته است.

فتوحی گفت: یکبار برای اجرا در ترکیه دعوت شدیم اما با بمب گذاری های ترکیه مصادف شد و گروه موفق به حضور در فستیوال نشد؛ خوشبختانه امروز برای فستیوال تونس، گروه آمادگی حضور پیدا کرده است که امیدواریم در صورت حمایت های مالی مسئولان و علاقمندان تئاتر بتوانیم نام ایران و تبریز را بار دیگر در سطح بین المللی مطرح کنیم.

کارگردان نمایش «ترانه های تلخ تارا»، در مورد این نمایش گفت: جوهره نمایش پیام اجتماعی است؛ موضوع نمایش بیشتر به شخصیت تارا مربوطه میشود؛ در واقع نمایش مربوط به مسائل ازدواج چند خواهر است که از خواهر کوچکتر که ناتنی هم هست خواستگاری می شود و خواهران بزرگتر موقعیت ازدواج ندارند. این یک نقد اجتماعی در قالب یک مجلس زنانه ایرانی است که البته در آن، شوخی های زنانه تا حد امکان مطرح می شود.

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه ما در نمایش های ایرانی کم کاری و بیشتر اروپایی اجرا می کنیم، افزود: در ۱۰ سال اخیر فقط ۳ تا نمایش ایرانی داشتیم که این تعداد متاسفانه کم است و ما میخواهیم  نمایش ایرانی را روی صحنه نشان بدهیم

فتوحی بیان کرد:: در این نمایش رگه های کمیک داریم؛ پیام این داستان، مادی گرایی در خانواده ها و توجه بیش از حد جوانان به بعضی مسائل و هدف نمایش نقد این موضوع و فرهنگ های غلط است.

«ترانه های تلخ تارا» به عنوان نمایش منتخب و نماینده تئاتر ایران در فستیوال بین المللی تئاتر تونس، از ۵ اسفند ساعت ۱۹ در تئاتر شهر تبریز (سالن استاد صادقی) اجرا می شود.
عوامل نمایش ترانه های تلخ تارا :
نویسنده : فریدون ولایی
کارگردان : علی فتوحی
بازیگران : ژیلا آل رشاد، بیتا آزادی، سودا رضایی، شلاله قدسی
آهنگساز : مسعود محمدیان
نوازندگان : مسعود آهن پنجه،عدنان مستوفی،آرمان گلکاری
مشاور کارگردان : سیروس مصطفی
دستیار کارگردان : امیر نادری
دستیار دوم کارگردان : شقایق کریمی
طراح حرکت : شلاله قدسی
طراح صحنه : میلاد بصیر معادن
طراحی و اجرای کف صحنه : قادر رهیف
طراح لباس : فاطمه عبدویسیان
عکاس : نفس تبریزی
طراح پوستر و بروشور : امید مجیدپور
مسئول نورو صدا : کوروش صفایی و علی منافی
مدیر هماهنگی : سید فرشاد هاشمپور
گریم : سیده آیسان هاشمپور
مسئول روابط عمومی : نفس تبریزی
ناظر کیفی : رامین بوستانی
مدیر اجرا : یوسف اکبرزاده