۲ زوج گرفتار در دریاچه ارومیه نجات یافتند
۲ زوج گرفتار در دریاچه ارومیه نجات یافتند

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا-رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان اسکو گفت: ۲ زوج گرفتار در دریاچه ارومیه توسط امدادگران این جمعیت نجات یافتند.

محمد یوسفی‌پور ماجد روز شنبه در گفت وگویی، اظهار داشت: این زوج های جوان پس از تلاش چند ساعته توسط نجاتگران تیم عملیات امداد و نجات دریایی پایگاه امداد و نجات شهدای «گمیچی» جمعیت هلال احمر اسکو از مرگ نجات داده شدند.

وی افزود: عصر روز گذشته برای ۲ زوج جوان که جهت گردش به منطقه ممنوعه جزیره واقع در داخل دریاچه ارومیه عزیمت کرده بودند، به علت عدم مراجعه قایق کرایه ای و وضعیت نامناسب دریا درخواست کمک شد.

یوسفی پور ادامه داد: بلافاصله تیم عملیاتی حاضر در دریاچه به محل جزیره اعزام و پس از ۲ ساعت جستجو موفق به پیدا کردن این افراد شدند.

وی اظهار داشت: برای انتقال آنها از اهالی روستای آق گنبد درخواست کمک شد و یک دستگاه قایق موتوری با ۲ نفر قایقران نیز به منطقه اعزام شد که متاسفانه موقع برگشت مجددا” قایق فوق از تیم عملیاتی جدا و در امواج پرتلاطم دریاچه گم شد.

وی اضافه کرد: این بار هم بعد از ۲ ساعت عملیات جستجو و نجات قایق حامل ۴ نفر گردشگر و ۲ نفر قایقران که در باتلاق های دریاچه ارومیه گیر کرده بود، توسط نجاتگران تیم امداد دریایی پایگاه امداد و نجات شهدای «گمیچی» و کمک اهالی روستا، رهاسازی و به ساحل هدایت شد.

رئیس‌ جمعیت هلال احمر شهرستان اسکو از هموطنان درخواست کرد که از ورود بدون تجهیزات به دریاچه ارومیه و همچنین اسکان در مناطق ممنوعه و جزیره های دریاچه و سوار شدن بر قایق های غیر مجاز و فاصله گرفتن از سواحل به شدت خودداری کنند.

دو هفته قبل نیز یک زوج گرفتار در دریاچه ارومیه توسط امدادگران جمعیت هلال احمر شهرستان اسکو از مرگ نجات یافتند.

تراز آب دریاچه ارومیه در ۲ سال اخیر در سایه بارندگی های خوب و نیز اقدامات ستاد احیا، بالا آمده و مردم که همچنان با تصور خشکی سال های قبل دریاچه، به سواحل و یا داخل محدوده آبی آن وارد می شوند، دچار مشکل می شوند.