۷۷ پروژه ناتمام در تبریز شناسایی شده و تعداد زیادی از پیمانکاران این پروژه ها خلع ید شده اند
۷۷ پروژه ناتمام در تبریز شناسایی شده و تعداد زیادی از پیمانکاران این پروژه ها خلع ید شده اند

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا- شهردار تبریز از شناسایی ۷۷ پروژه مشکل‌دار و ناتمام در تبریز خبر داد و افزود: قسمت عمده‌ای از این پروژه‌ها را خلع‌ید کردیم و هرکدام که امکان احیا داشته باشد، احیا خواهیم کرد و درصورت نیاز نیز خلع ید خواهیم کرد.

یعقوب هوشیار عصر سه شنبه در دومین نشست خبری خود با اصحاب رسانه تبریز، افزود: این پروژه ها که در سال های گذشته دچار مشکل شده بودند مورد شناسایی قرار گرفته و تلاش می شود شهردار با مدیریت خود این پروژه ها را پیش ببرد.

وی با اشاره به اینکه پسماند شهری، فاز دوم خاوران و پارک آبی تبریز از جمله پروژه های ناقص این شهر است، اظهار داشت: حوزه سلامت شهروندان و موضوع پسماند شهری مهم بوده و جزو اولویت های شهرداری بوده و با توجه به اینکه عملکرد این حوزه خوب نبوده پیمانکاران آن خلع ید شده اند و با مدیریت شهرداری بر این حوزه، شهروندان شاهد آثار مثبت آن خواهند شد.

شهردار تبریز یکی از معضلات جدی این شهر را حوزه حمل و نقل عمومی اعلام کرد و گفت: شهرداری برای رفع این معضلات در سه حوزه حمل و نقل عمومی وارد عمل شده و زیرساخت های لازم را در این حوزه ایجاد می کند که از جمله خرید ۳۵۰ دستگاه اتوبوس برای ناوگان حمل و نقل عمومی است که تعدادی از این اتوبوس ها تحویل گرفته شده و تلاش می شود بقیه نیز تا پایان سال به این ناوگان اضافه شود.

هوشیار، با بیان اینکه در راستای طرح نوسازی ناوگان تاکسیرانی نیز مجوز نوسازی دو هزار دستگاه تاکسی از شورای اسلامی اخذ شده است، ادامه داد: در این طرح با ارایه تسهیلات از تاکسیرانان برای نوسازی تاکسی های خود حمایت می شود.

وی با اشاره به اهمیت نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در کاهش آلودگی هوای تبریز، یادآوری کرد: تکمیل پروژه قطارشهری تبریز از دیگر اولویت های شهرداری تبریز در دوره فعلی مدیریت شهری بوده و در این راستا اقدامات لازم برای تکمیل سه ایستگاه خط یک قطارشهری انجام شده و ۲ دستگاه حفاری تی بی ام در خط دو قطارشهری نیز فعال شده است.

شهردار تبریز گفت: در زمان کنونی ایستگاه ۱۵ خط یک قطارشهری به اتمام رسیده و پنجشنبه هفته جاری نیز ایستگاه ۱۴ این خط به بهره‌برداری می‌رسد و روز ۲۲ بهمن سال‌جاری نیز ایستگاه ۱۳ مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

هوشیار، با بیان اینکه به منظور ایجاد حمل و نقل عمومی آسان و ایمن برای شهروندان، خط دوم بی آر تی نیز در تبریز راه اندازی می شود و اتوبوس های آن نیز سفارش شده است، افزود: برای کاهش بار ترافیکی شهر چند کار اساسی در تبریز انجام می شود که یکی از این کارها هوشمندسازی چراغ‌های راهنمایی برای اولین بار در این شهر است که پیش بینی می شود با اجرای آن ۲۰ تا ۳۰ درصد مشکل ترافیک حل شود.

وی با اشاره به اینکه موضوع ترافیک و حمل و نقل عمومی، شبکه‌ای و ترکیبی است، اظهار داشت: در این حوزه باید هوشمندسازی انجام شود بنابراین برای تحقق این موضوع ۳۰۰ کیلومتر در سال آینده فیبر نوری از سوی شهرداری اجرا می شود.

شهردار تبریز گفت: کاهش حجم مشکلات کلانشهرها نیازمند ایجاد درآمد پایدار است و این موضوع در مجمع کلانشهرها پیگیری شده و از سال آینده اجرای این قانون آغاز می شود تا با اجرای آن هماهنگی های لازم با سایر دستگاه های دولتی برای ارایه خدمات به مردم انجام شود.

هوشیار، با اشاره به راه‌اندازی سامانه شفافیت در شهرداری تبریز، ادامه داد: در این سامانه مطالبی که نیاز است درج شده و در حوزه مطالبه گری هر موردی که نیاز باشد در چارچوب شهرداری در این سامانه درج خواهد شد.

وی اعتماد مردم را ثروت و سرمایه شهرداری اعلام و یادآوری کرد: باید بی اعتمادی مردم به مجموعه شهرداری بدون حاشیه پردازی از بین برود چرا که اگر این سرمایه مخدوش شود، هیچ کاری نمی‌توان انجام داد و در این راستا باید رسانه‌ها نیز به کمک شهرداری بیایند.

شهردار تبریز مهمترین و شاخص ترین پروژه شهرداری در سال آینده را بازگشت سرمایه گذاران به این شهر اعلام کرد و گفت: سال آینده ۱۰ پروژه بزرگ عمرانی در این شهر آغاز و تلاش می شود؛ این پروژه‌ها در همان سال نیز به پایان برسد.

هوشیار، با اشاره به تلاش برای رفع موانع سرمایه گذاری در تبریز، افزود: استاندار آذربایجان‌شرقی نیز در این خصوص پیشرو است و سال ۱۴۰۲، سال اجرای پروژه‌های سرمایه گذاری در این شهر خواهد بود.