۱۴۰۱ سال شکوفایی شرکت بهمن خودرو در ایران
۱۴۰۱ سال شکوفایی شرکت بهمن خودرو در ایران

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا- مدیرعامل بهمن دیزل خودرو با تاکید بر اینکه شرکت بهمن دیزل در همه حوزه‌ها یک برنامه‌ توسعه‌ای دارد که مهم ترین آن، توسعه محصولاتی است که از سال گذشته شروع شده است، افزود: امسال سال شکوفایی شرکت ما می باشد.

به گزارش پایگاه خبری بامدادفردا، حسین خضری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مجموعه گروه بهمن دو هدف برای شرکت در این نمایشگاه دارد افزود: استان آذربایجان شرقی بویژه تبریز، ظرفیت‌ بالایی در زمینه تولید خودروهای تجاری و سواری دارد و هدف از شرکت در نمایشگاه تبریز آشنایی بیشتر مردم و شبکه حمل و نقل با محصولات و توانمندی شرکت بهمن و نیز توسعه خدمات رسانی پس از فروش است.

وی بیان کرد: گروه بهمن با پنج شرکت خودروسازی خود با نام های شرکت بهمن موتور در حوزه خودروهای سواری، بهمن دیزل در حوزه خودروهای تجاری، سیبا موتور در حوزه تجاری-باری شرکت اسنا در حوزه تجاری-مسافری و ایران دوچرخ  تولید کننده انواع موتور سیکلت دراین نمایشگاه شرکت کرده است.

مدیرعامل بهمن دیزل با تاکید بر اینکه این شرکت در همه حوزه‌ها یک برنامه‌ توسعه‌ای دارد که مهم ترین آن، توسعه محصولاتی است که از سال گذشته شروع شده است، اظهار کرد: ۲ سری از محصولات ما سال گذشته به بازار معرفی شده و امسال نیز تعداد قابل توجهی تولید و به بازار عرضه می شود.

خضری ادامه داد: در راستای تولید محصولات ما، کامیون ۱۸ تن و ۲۶ تن و کامیونت ۱۲ تن در آینده ای نزدیک به بازار عرضه می شود.

مدیرعامل بهمن دیزل بیان کرد: این مجموعه درصدد تصاحب جایگاه اولی در کشور است.

وی گفت: در حوزه کامیونت بیش از ۵۰ درصد سهم بازار مربوط به شرکت بهمن دیزل بوده و قصد داریم این درصد را افزایش دهیم.

خضری با بیان اینکه می خواهیم در ناوگان حمل و نقل تجاری- سنگین هم نقش آفرین باشیم افزود: در کامیون کشنده محصولاتی بر اساس آخرین استانداردهای ملی کشور که استانداردهای  ۸۵گانه بوده و بر اساس آن طراحی شده ، محصولاتمان را عرضه می کنیم.

وی افزود: از سال گذشته تولید وانت را هم در بهمن دیزل شروع کردیم و قصد داریم، امسال ۱۵ هزار دستگاه تولید کنیم .

مدیرعامل بهمن دیزل با تاکید بر اینکه متناسب با توسعه فیزیکی، باید توسعه اشتغال نیز داشته باشیم، امسال بیش از ۱۰۰ درصد رشد نیروی انسانی داشته و تعداد نیروهایمان را از ۶۰۰ نفر در سال گذشته به بیش از ۱۵۰۰ نفر رسانده و پیش بینی مان این است که نیروهای بیشتری جذب کنیم.

وی بیان کرد: در حوزه ناوگان تجاری اعم از باری و مسافری می‌خواهیم نقش آفرینی داشته باشیم و بتوانیم وظیفه خود را ادا کرده و در حوزه باری ظرفیت این را داریم که مجموعه بهمن سهم بیشتری از بازار را داشته باشد.

خضری با اشاره به نام گذاری امسال به نام تولید، اشتغال و دانش بنیان گفت: امسال از سازندگان در حوزه قطعه سازی که هم از نظر فناوری و هم از نظر کیفی در سطح خوبی هستند دعوت می کنیم با ما همکاری داشته باشند.

وی ادامه داد: در داخلی سازی و ایجاد قطعه داخلی اگر تیراژ اقتصادی برای تولید قطعه بالا نباشد هزینه‌هایی که برای تولید قطعه می باشد، مقرون به صرفه نیست.

خضری یکی از چالش‌های اصلی صنعت خودروسازی را قیمت گذاری دستوری عنوان کرد و افزود، این کار به هیچ وجه به نفع صنعت نیست، اگر صنعت و اقتصاد ما می خواهد توسعه پیدا کند باید اقتصاد را باز و آزاد بگذاریم و کاری کنیم که عرضه و تقاضا به تعادل برسد.

وی ادامه داد: قیمت گذاری ها باید طوری باشه که بنگاه ها و صنعت ها بتواند ماشین آلاتش را به روز رسانی کند.

خضری اظهار کرد: حاکمیت وظیفه اش ایجاد بسترهای مناسب برای تولید و صنعت بوده و قیمت‌گذاری دستوری نه تنها باعث رشد صنعت کشور نمی‌شود، بلکه مقطعی مردم را راضی نگه می‌دارد ولی در بلند مدت بنگاه های اقتصادی ما را به تعطیلی می کشاند.

مدیرعامل سیبا موتور گفت: این شرکت یکی از گروه های بهمن بوده و از سال ۹۱ تولیدش را در تبریز با همکاری تراکتور شروع کرده و محصولش را به بازار عرضه می کند.

بهزاد حق بر افزود: در سبد محصولاتی ما پنج نوع محصول از ۶ تا ۴۴ تن در بازار عرضه می‌ شود.

وی بیان کرد: امسال برای جلب رضایت مشتری  و بالا بردن سطح کیفیت، محصول جدیدی را عرضه خواهیم کرد.

حق بر افزود: امسال محصول ۵۵۰ اسب بخاری وارد بازار می شود که قوی ترین کشنده حال حاضر ایران است که تولید داخل می باشد.

مدیرعامل سیبا موتور با بیان اینکه: این شرکت از بدو تاسیس تا الان نزدیک ۸ هزار دستگاه که در ناوگان کشوری عرضه کرده، تولید کرده است، افزود: با توجه به این تیراژ تولید و سابقه ای که  برند سیبا داشته و با قیمت هایی که عرضه می کند، با این کیفیت و رضایت مشتری، بازار خوبی برای خودش دارد.

وی گفت: با ادامه این شرایط و برنامه توسعه ای خوبی که در تبریز داریم با افزایش تولید نسبت به قبل ۱۵۰ درصد افزایش خواهیم داشت که بتوانیم هم باعث رضایت مشتریان از نظر تامین محصولات بوده و هم در بازار سهم خوبی داشته باشیم.

مدیرعامل ایران دوچرخ با بیان اینکه این شرکت پرسابقه ترین  تولید کننده موتور سیکلت در ایران است، افزود: این شرکت اولین تولیدکننده موتورسیکلت و دوچرخه برقی در ایران می باشد.

آرمان موسوی گفت: با توجه به استقبال خوب مردم از نمایشگاه، این نمایشگاه فرصتی را فراهم کرده تا محصولات خود را ارائه دهیم.

وی افزود:محصولات ما بالغ بر ۱۵ دستگاه مختلف شامل طرح وسپا، خیابانی، سه چرخه برقی، و موتوری که مستعد برای فعالیت ورزشی می باشد، است.

موسوی ادامه داد: پیش بینی ما این است که تا پایان ۱۴۰۱,  ۱۵ هزار دستگاه تولید کنیم و چند نوع محصول جدید برای سال جدید در نظر گرفته شده است.

قائم مقام مدیرعامل شرکت اسنا با بیان اینکه سابقه تولید اتوبوس‌های دوکابین شهری را دارد، افزود: در حوزه اتوبوس شهری، شرکت اسنا یک سال است که به گروه بهمن پیوسته است و در تبریز فعالیت می‌کند.

امید بی نظیر گفت: الان صد دستگاه از ناوگان دو کابین شهری شهر تبریز انحصارا برای شرکت اسنا است، و مجموعا هزار دستگاه اتوبوس دوکابین فعال در تهران و صد دستگاه در شهر اصفهان فعال است.

وی ادامه داد به انضمام قراردادی که روز گذشته بین اسنا و شهرداری تبریز منعقد شد، صد دستگاه از اتوبوس جدید ۱۲ متری شهری در خدمت تبریز باشد.

بی نظیر با بیان اینکه ناوگان حمل و نقل عمومی کشور کلا فرسوده است و دولت تلاش می‌کند از طرق مختلف این ناوگان را نوسازی کند، اظهار کرد: شرکت ما هم به عنوان یکی از شرکت های اتوبوس ساز خصوصی کشور نقش پررنگی در این کار دارد.

وی بیان کرد: این اتوبوس ها مطابق استانداردهای روز اروپا با یک سری تجهیزات و امکانات منحصربفرد که در نوع خود بی رقیب بوده و دارای امکاناتی بوده که در محصولات مشابه نیست عرضه می شود.

بی نظیر ظرفیت اسمی سالانه تولید را هزار و پانصد دستگاه بیان کرد و گفت: در اتوبوس های جدید رمپ ویژه معلولین وجود دارد که اتوبوس وقتی به ایستگاه رسید ارتفاع اتوبوس را متناسب با سطح ایستگاه پایین آورده و ویلچر وارد میشود و جایگاه مخصوصی برای معلولین در نظر گرفته شده است البته کمربند ایمنی هم دارد.

وی با بیان اینکه برنامه توسعه محصولات را داشته و محصول جدید ما اتوبوس برقی می باشد، افزود: اسنا می تواند تامین کننده های این اتوبوس شهری بوده و تبریز که شهر صنعتی بوده و پتانسیل نیروی انسانی مناسب را دارد، با کمک صنعتگران ما هم بتوانیم در رشد و تعالی این شهر نقش داشته باشیم.